Tuesday, March 24, 2009

Be Inspired

Sedang aku membelek-belek e-mail lama, terjumpa satu kiriman daripada seorang teman. Gambar yang penuh dengan seribu satu tafsiran dan inspirasi. Usah-lah difikir aku ini seorang yang pro-Obama. Kerana bagi aku siapa pun yang menjadi Presiden US, selagi di belakang-nya adalah puak-puak Yahudi karut itu, hasil-nya sama sahaja.

Cuma di sini, gambar di atas memapar-kan gambar seorang lelaki yang entah dari ceruk mana datang-nya tiba-tiba menjadi presiden kuasa besar dunia. Dan aku percaya jika gambar ini di diperlihat-kan pada aku 10 tahun dahulu, aku tidak rasa atau fikir apa-apa pun.

Tapi hari ini, gambar ini bisa membuat-kan aku berfikir 2 kali. Okay, jika tidak 2 kali pun, membuat-kan aku berfikir sejenak. Lihat pada pernyataan-nya. Jika Tuhan berkata itu untuk kamu, tiada siapa yang mampu menghalang. Dan jika Tuhan berkata itu memang tertulis bukan untuk kamu, terima sahaja-lah. Kenapa mahu di pertikai-kan lagi? Dia lebih mengetahui. Lama mana pun kamu bersama dengan barang itu, jika ia bukan milik kamu, bila-bila masa boleh di ambil semula.

Yakin-kan lah itu. Pasti ada sebab-nya jadi begitu.

Tuhan makbul-kan doa kamu melalui 3 cara.
i - Dia makbul-kan semua permintaan kamu itu.
ii - Dia tangguh-kan permintaan kamu buat seketika, dan kabul-kan pada suatu masa lain yang sesuai.
iii - Dia tidak makbul-kan doa kamu itu, tetapi di ganti-kan dengan sesuatu yang lebih baik.

5 comments:

StingRay said...

contohnya...jika jam berada di dalam bonet kereta...jika dicari di kawasan lain....sampai kiamatlah tak jumpa...



ye dak?...



heheeeeee.....

cipan said...

if it's meant to be, then it's meant to be..kalo x, muntah darah skalipon xkan dapat,xkan kekal...

Noli said...

subhanallah..di mn pon kiter..sntiasa igt Dia ade bersm kiter..

Afida Anuar said...

Yoe... yang penting..usaha. Kemudian tawakkal dan doa..insyaAllah, apa jua yang berlaku pasti itu yang terbaik untuk kita..

KerEpeKuBi said...

yoe..yang penting jgn isap jari nnt perut buncit...erk..ade kaitan ke?:P