Monday, January 12, 2009

Tak Tak Si Botak !

3 hari lepas aku mengambil keputusan untuk membotakkan kepala. Dan seperti yang aku duga, pelbagai persoalan menerjah apabila aku ketemu sahabat-handai selepas itu. Antara soalan-soalan yang biasa di aju-kan :

- kau ada masalah ke, bro?
- kau bernazar eh?
- dapat awek baru ke?
- banyak kelemumur ni

Dan yada, yada...bermacam-macam lagi. Itu belum bertemu lagi soalan seperti 'baru keluar lokap ke?'. Soalan ini biasa-nya akan di tanya oleh sahabat yang sudah lama tidak ketemu. Apa punya soalan-lah? Ingat aku ini jahat sangat ke?


Bagi mereka yang masih baru mengenali aku, tiada apa pun sebab atau tujuan aku membotak-kan kepala. Rambut aku ketika itu sudah panjang dan berserabut. Dan aku biasa-nya akan membotak-kan kepala aku setiap tahun. Bermula dari tingkatan empat lagi. Tapi tahun lepas aku tidak berkesempatan. Oleh itu, pada petang khamis lalu, datang rasa nak ringan-kan kepala. Itu sahaja. Tiada kena mengena dengan keluar lokap, bayar nazar atau yang lain-lain. Orang kita sangat gemar berfikir yang bukan-bukan. Terutama kepada orang yang berkepala botak. Walaubagaimanapun, terima kasih kawan-kawan kerana cakna. Dan di bawah adalah gambar aku selepas membotak-kan kepala.


Apa? Jaket bulu tu? Oh ya, aku beli di bazaria larut malam di Danau Kota, Wangsa Maju.

14 comments:

agHoo said...

lucu ar tgk muke mu pah botok wakakka

ReeBeLLe said...

tak baik menipu.. ishh ishh..

Anonymous said...

aisey yoe..

terpikat pulak daku dgn imej baru mu ini...hehehehe

miezi said...

otograp plssss..erk

Afida Anuar said...

Erkk...nak tambah list selain
-kau ada masalah ke, bro?
- kau bernazar eh?
- dapat awek baru ke?
- banyak kelemumur ni..

mung ada kutu ek yoe..ekekekke...
tu merah2 jek nampak cam kesan gigitan jek..gigitan kutu mungkin.heh!

jangan marah..guro jek. Selamat Hari raya. mAaf zahir batin..heee

saizulhafiz said...

xper nati rmbt naik balik.maybe leh jd rmbt mcm beckham..rebonding..hhehehe

unicorn said...

aghoo : mung org 1st kate muke aku lucu lps botak...terharu aku

rebelle : manede tipu. mmg muke aku. selepas di edit..heh

putrixue : jangan sampai xleh tido sudah..

miezi : nak sain kat mane nih?

afida : raya cina pun ada maaf zahir batin ke?

Afida Anuar said...

Ni bukan tuk raya cina. ni tuk raya aidilfitri akan datang..erkkk..

unicorn said...

saizul : mane tau lepas ni tumbuh rambut mcm Bob Marley ke, kan?hahah

afida : pose pun belum..

botak chin said...

heeii.. apala mmbr2 mung ni.. sumer pk -ve.. tanyala "mung br blk haji ke yoe?" haa br la sejuk sket heheh..

tp kalo mung kt br blk haji, aku pn x caye hahaha!!

p/s - weh bila mau lpk2 lg? lps ni ajk le reramai skt heheh

anyname said...

wah..anda sehencem scott field..caya lah..tp tang part mana tu?mata kah?hidung kah?atau mulut kah?hehehe..jgn mare r..kalo mare kna jual.

shauqi said...

haha.. mcm siot tunjuk gmbr scofield.. sumpah nak tegelak kuat2 kat sini..lawak gile ko yoe

unicorn said...

botak chin : aku pun x caye aku baru blk haji..

anyname : mungkin tang bulu kening kot.

shauqi : aku xkesah ko nak gelak kuat2.tp kalo kena sekeh ngn org sebelah meja ko, aku xjamin aa

aQila Aini said...

gila perasan! hahahaahhaa!